שתפו בפייסבוק
 
הרשמה
בשר בחצילים PDF הדפסה דוא
מתכונים - בשר

חצילים ובשר בסגנון יווני

 



רכיבים:


החצילים:

 

4 חצילים, פרוסים דק
1 כף מלח
שמן זית, לטיגון חצי עמוק


לשכבת הבשר:

 

1 כף שמן זית
1 בצל גדול, קלוף ומגורר בפומפייה
2 שיני שום, קלופות וקצוצות
¾ 1 כוסות מים
500 גרם בשר טלה טחון
1 כוס מיץ עגבניות (אפשר מוכן מבקבוק, כמובן)
1 מקל קינמון
1 עלה דפנה
מלח, פלפל שחור


אפשרות א': ציפוי בשמל חלבי
4 כפות חמאה
4 כפות קמח
¾ליטר חלב
150 גרם גבינת כבשים או בקר קשה או גבינת חלומי, מגוררת
½ כפית אגוז מוסקט מגורר
מלח, פלפל שחור
1 חלמון


אפשרות ב': ציפוי לא חלבי
3 כפות שמן זית
4 כפות קמח
¾ ליטר מרק עוף חם
½ כפית אגוז מוסקט מגורר
מלח, פלפל שחור 2 חלמונים


אופן ההכנה:


1. החצילים: שמים את פרוסות החצילים בקערה, מוסיפים את המלח, מכסים במים ושורים כשעה. שוטפים היטב ומייבשים בעדינות במגבות נייר. מחממים את השמן לטיגון חצי עמוק במחבת ומטגנים את פרוסות החצילים משני הצדדים עד הזהבה. סופגים את עודפי השמן במגבות נייר.

2. הבשר: מחממים במחבת את השמן, מטגנים את הבצל והשום כמה שניות ומוסיפים שליש כוס מהמים. ממשיכים לטגן על להבה בינונית עד שהמים נספגים, מוסיפים את הבשר ומבשלים תוך ערבוב מתמיד כמה דקות, עד שצבעו משתנה. מוסיפים את שאר המים, את מיץ העגבניות, מקל הקינמון, עלה הדפנה, המלח והפלפל, מערבבים ומבשלים על להבה בינונית בלי כיסוי עוד כמה דקות, עד שהמים מתאדים.

3. מחממים את התנור לחום בינוני-גבוה (190 מעלות).

4. אם מכינים ציפוי בשמל חלבי: ממיסים בסיר את החמאה על להבה נמוכה כדי שלא תשחים, מוסיפים את הקמח ומערבבים בהתמדה רק עד שמתקבלת בסיר רביכה הנפרדת מדופנות הסיר, מוסיפים, בהדרגה ובזרם דק, את החלב, תוך בחישה על להבה נמוכה מאוד, מוסיפים פנימה את הגבינה ומערבבים עד שהיא נטמעת ונוצר קרם חלק, מוסיפים את אגוז המוסקט, המלח והפלפל, מערבבים היטב ומסירים מהכיריים. מוסיפים פנימה את החלמון ומערבבים היטב. אם מכינים ציפוי לא חלבי: מחממים את השמן בסיר, מוסיפים את הקמח ומערבבים בהתמדה עד שמתקבלת בסיר רביכה הנפרדת מדופנות הסיר, מוסיפים את מרק העוף, מתבלים באגוז המוסקט, במלח ובפלפל, מערבבים ומסירים מהכיריים. מוסיפים פנימה את החלמונים ומערבבים היטב.

5. ההרכבה: מסדרים בתבנית מחצית מכמות מהחצילים, מעליה מחצית מכמות הבשר, מעליה שכבת חצילים נוספת ומעליה שוב שכבת בשר, ויוצקים מלמעלה את הציפוי. אופים 40-30 דקות, עד הזהבה. מוצאים ומצננים קצת. הכי טעים בטמפרטורת החדר.



חפשו מתכון נוסף: