שתפו בפייסבוק
 
הרשמה
קלסונס PDF הדפסה דוא
מתכונים - חלבי

 

 

הכמויות מיועדות להכנת 4 מנות.

 

רכיבים:

 

250 גרם (כ-2 כוסות) קמח

½ כפית מלח

1 ביצה

½ כוס מים

50 גרם חמאה

3 כפות גבינת קשקבל או פרמזן מגוררת

 

למילוי:

 

250 גרם גבינה מלוחה חמד (או צפתית יבשה מעורבת במעט קוטג'), מגוררת גס

2 חלמונים

 

אופן ההכנה:

 

1. מערבבים בקערה את הקמח עם המלח. מוסיפים את הביצה והמים ומערבבים ליצירת בצק רך. (אם הבצק דביק מאוד, מוסיפים מעט קמח. אם הבצק יבש, מוסיפים מעט מים).

2. אוספים את הבצק לכדור, מניחים בקערה, מכסים במגבת למניעת התייבשות ומניחים לשעה. מערבבים בקערית את הגבינה המגוררת עם החלמונים (אם התערובת יבשה, מוסיפים עוד חלמון). חוצים את הבצק לשניים. מרדדים מחצית מהבצק על משטח עבודה מקומח, לעלה דקיק בגודל של 25x35 ס"מ, ובעובי של פחות ממילימטר.

3. מניחים על מחצית מעלה הבצק תלוליות קטנות (בערך ½ כפית) של תערובת הגבינה, במרווחים של כ-5 ס"מ זה מזה.

4. בעזרת מברשת מרטיבים קלות במים את הבצק מסביב לתלוליות הגבינה, כדי לסייע להדבקה. מקפלים את מחצית הבצק ללא המילוי מעל המחצית שעליה הגבינה. בעזרת הידיים מהדקים את הבצק סביב למילוי, ומקפידים לא להשאיר כיסי אוויר בתוך הכיסונים.

5. בעזרת סכין גלגלת חותכים את הבצק ברווחים שבין המילוי, לצורך קבלת כיסונים נפרדים. מעבירים את הכיסונים המוכנים למגש גדול מקומח בנדיבות (לא עורמים אותם זה על זה, כדי שלא יידבקו). ממלאים באותה צורה גם את מחצית הבצק השנייה.

6. בסיר גדול מרתיחים מים עם מעט מלח. כשהמים מבעבעים ברתיחה קלה, מכניסים פנימה את הקלסונס ומבשלים עד שהם צפים (1-3 דקות). שולים את הקלסונס בעזרת כף מחוררת ומניחים בתבנית חסינת חום משומנת בחמאה.

7. חותכים את החמאה לקוביות קטנות ומפזרים בין הקלסונס ומעליהם. בוזקים מעל מעט גבינה מגוררת ומכניסים לתנור שחומם ל-160 מעלות, למשך 20-30 דקות. (אם רוצים קלסונס פריכים ומושחמים, אופים אותם בחום של 180 מעלות, עד שהחלק העליון מזהיב).



חפשו מתכון נוסף: