שתפו בפייסבוק
 
הרשמה
איך מכינים גבינת ריקוטה PDF הדפסה דוא
מתכונים - חלבי

רכיבים:

 

500 מ"ל רוויון (קרטון קטן)

2 ליטר חלב 3%

כף עץ

 

אופן ההכנה:

 

1. מוזגים לסיר את החלב ואת הרוויון. על אש בינונית ומתחילים לערבב (כאשר התערובת מתחממת, ניתן לערבב מידי פעם.ולגרד את התחתית עם הכף כדי שמוצקי החלב לא ידבקו לתחתית ויישרפו).

2. כשהחלב כבר חם ומתחיל להעלות קצת אדים וגם קצף לבן מלמעלה, מתחילים להווצר פירורים לבנים קטנים. עם הזמן, יהיו יותר ויותר פירורים. באיזשהו שלב יתחיל להיות קצת קשה לערבב אפילו. הנוזל יהפוך להיות שקוף-עכור ודרכו תוכלו לראות עננים עבים וגדולים של פירורי גבינה. מידי פעם מושכים החוצה את כף העץ ובודקים את סמיכות העננים.

3. בתום הבישול זה ייראה בערך כמו קוטג' סמיך מאוד שדולל במים. (ככל שהבישול יהיה ארוך יותר כך תהיה הגבינה סמיכה ויבשה יותר, יהיו יותר פירורי גבינה ופחות מים שנסנן החוצה). אפשר לבשל את הגבינה פחות ואז תיווצר לכם גבינה קרמית יותר ופחות יבשה. בכל מקרה לא מבשלים את הגבינה יותר מ-20-25 דקות. אם התערובת סמיכה וקשה לערבוב – מכבים את האש.

4. מכינים בצד מסננת גדולה (אפשר של פסטה, אפשר גם לא). עליה מניחים בד דקיק כלשהו (אפשר בד חיתול, או מגבת מטבח דקיקה – אבל לא מגבת עבה של אמבטייה). את הבד מהדקים לדפנות המסננת. מוזגים פנימה את תערובת העננים המבושלת. מניחים את המסננת בכיור למשך 10 דקות כדי שתגיר את שאר מי הגבינה. מידי פעם אפשר לטלטל את המסננת כדי לעזור לניקוז.

5. אחרי שרוב המים ירדו, אוספים את כל שולי המגבת מהקצוות, מקפלים אותם פנימה מעל הגבינה ולוחצים מעט.  מניחים  על זה משהו כבד (אבן גדולה, למשל). משאירים בחוץ עוד כ-20 דקות, והגבינה מוכנה.

 

 



חפשו מתכון נוסף: