שתפו בפייסבוק
 
הרשמה
איך מכינים ריבת תפוזים PDF הדפסה דוא
מתכונים - ממרחים

רכיבים:

 

1 ק"ג של תפוזים,  בעלי קליפה עבה
750 גרם סוכר
מיץ מ - ½ לימון + 3 חרצנים מהלימון
1 כוס מים


אופן ההכנה:

 

1. שוטפים היטב את התפוזים בשלמותם, מקרצפים טוב את הקליפה.

2. במגרדת דקה, או עם סכין חדה, מגרדים את הקליפה הכתומה מכל היקף התפוז. (אמור להשאר לכם תפוז שלם לבן, כלומר בקליפתו הלבנה שנמצאת מתחת לקליפה הכתומה).

3.  כשבידיכם תפוזים שלמים עטופים בקליפה לבנה, הניחו אותם בסיר, כסו במים והביאו לרתיחה. מבשלים את התפוזים עד שהם מתרככים.

4. מסננים את התפוזים מן המים ומניחים להם להתקרר.

5.  את התפוזים נחתוך לקוביות קטנות. (חשוב להוציא את החרצנים). (רצוי להשתדל לשמור את כל המיצים המופרשים בשעת חיתוך התפוזים).

6. בסיר שמים את 750 גרם הסוכר וכוס אחת של מים, מדליקים את הגז ומערבבים את הסוכר בסיר עד שהוא נמס. כשהסוכר נמס, מוסיפים את חתיכות הפרי + המיצים שהצלחתם לשמור. מביאים לרתיחה חזקה במשך מספר דקות.

7. מוסיפים מיץ מ - ½ לימון + 3 חרצנים של הלימון (הם יעזרו לריבה להיקרש). מסירים את כל הקצף הלבן שנוצר בסיר. מנמיכים את האש להכי נמוכה. (חשוב להקפיד שהריבה תמשיך להתבשל בבעבוע רצוף). מפעם לפעם מערבבים את הריבה

8. משך זמן הבישול הוא כשלוש שעות.  על מנת לוודא כי הריבה מוכנה, יש להוציא עם כף מעט מהריבה ולשפוך לצלחת נקיה. ממתינים דקה, ואז מנסים עם קצה הכף להרים חלק מהריבה שבצלחת. אם היא מוכנה - המרקם יהיה צמיגי ודביק ויווצרו מעין חוטים דקים בין הכף לבין הצלחת.
חשוב מאד לא לתת לריבה להיחרך, היא דורשת תשומת לב ועירבוב תכוף.

9. מכינים מספר צנצנות מעוקרות אליהן מעבירים את הריבה המוכנה.

 



חפשו מתכון נוסף: