שתפו בפייסבוק
 
הרשמה
קציצות עוף והחך הישראלי PDF הדפסה דוא
מתכונים - כללי

 

אין ספק שישראל היא מדינה חובבת עוף. ההעדר הכמעט מוחלט של החזיר מהתפריט הישראלי ומיעוט כרי המרעה בארץ הובילו לכך שאנחנו בין האומות המובילות בעולם בצריכת עוף לנפש. בנוסף לכך קלות ההכנה שלו והכמות האינסופית של המתכונים שניתן לייצר ממנו הפכו אותו לחומר הגלם המוביל במטבח הישראלי.

קציצות עוף, כי בקר זה כבד ויקר

באופן גורף בשר העוף זול יותר מבשר בקר ולמרות שאין זה נחוץ להפוך להכין קציצות עוף שכן הוא מוכן לאכילה גם מבלי לקצוץ אותו, קציצות עוף היא מנה מאוד פופולארית במטבח הישראלי ויש לה אינסוף גרסאות. כל הרעיון של הכנת קציצות נובע במקורו מכך שישנם סוגי בשר שאינם פשוטים ללעיסה ולעיכול, אלא אם כן הם עוברים תהליכים מסוימים. נתחים מסומים של בשר בקר זקוקים לשעות ארוכות של בישול על מנת שיהיו ראויים למאכל אדם. אין הכוונה לנתחים כמו פילה, אנטריקוט או סינטה שניתן לצרוך אותם לאחר דקות ספורות של חימום, הכוונה היא יותר לנתחים נייחים כגון שרירי הרגליים וכיו"ב.

אז מדוע בכל זאת?

לעומת זאת, חלקים של בשר העוף ויהיה זה חזה עוף, כנפיים או כבדים זקוקים לדקות ספורות בלבד של בישול על מנת שיהיו מוכנים לאכילה. קציצות עוף נהנות מפופולאריות גבוהה כל כך כיוון שהמרקם שלהן מזכיר קציצות בקר אך עלותן זולה יותר והכנתן פשוטה יותר. כמו כן ילדים רבים נמנעים באופן טבעי מאכילת בשר אדום ונמשכים למאכלים שמבוססים על עוף.

מדינת התרנגולים

בארץ מעולם לא התפתחה תרבות בשר לתפארת. בעוד לולי תרנגולות לא הצריכו מקום רב והתנאים להקמתם לא מורכבים, ניתן לראות היום לולים רבים בכל רחבי הארץ. למרות זאת, כמדינה צחיחה יחסית, אין אפשרות ריאלית לגידול של עדרי בקר בארץ. אי לכך, העוף שולט ביד רמה בשוק הבשר ומותיר את צריכת הבקר הרחק מאחור.

אינסוף מתכונים

חיפוש פשוט באינטרנט יעלה מולכם אינספור מתכונים שונים של קציצות עוף. החל ממתכונים קלאסיים, אהובים ופשוטים של קציצות ברוטב עגבניות שאהובות כל כך על ילדים ועד למתכונים מורכבים יותר שלעתים מאתגרים את החך הישראלית כגון קציצות עוף בחצילים או קציצות עוף ברוטב בוטנים וג'ינג'ר. התכונה המיוחדת של עוף לקלוט את הטעמים שבמנה ועם זאת לשמור על הייחוד שלו גורמת לחומר הגלם להיות נוח לבישול ולהשתלב עם מגוון עצום של חומרים אחרים.

אוכל ילדות לא מחליפים

נראה שלא משנה כמה נתקדם בתחום הקולינריה, כמה מתוחכמים נהיה וכמה מודרניים ויעידו על כך השפים המפורסמים ביותר בארץ, כשאנחנו רוצים להתענג באמת, לחזור לילדות המאושרת וליהנות ממנה פשוטה, קלה להכנה ונוסטלגית שליחה לא ינוס לעולם, כולנו נשמח למנה קסומה ומנחמת של קציצות עוף פשוטות ברוטב עגבניות. לא ככה?

 

 



חפשו מתכון נוסף: